
To rozhněvalo některé Trumpovy příznivce, kteří poté na Facebooku vyzvali milovníky kávy, aby řetězec přestali navštěvovat (psali jsme). Matt Ryan, ředitel výzkumné společnosti YouGov, později zveřejnil informaci, že podle výsledků ankety BrandIndex bojkot značku skutečně poškodil. A to byl důvod, proč Starbucks přispěchala se svým prohlášením. A nejen to.
Výzkumná firma Kantar Millward Brown, která od roku 2013 pro Starbucks pracuje a poskytuje kavárenské společnosti kontinuální měření hodnoty její značky, přišla s opačným tvrzením. Podle ní síť Starbucks nepřízní spotřebitelů netrpí. „Od února, kdy byl vyhlášen bojkot, jsme nepozorovali žádný podstatný dopad na zákazníky Starbucks v oblasti vnímání značky, návštěvnického trendu, budoucího očekávání či jiných klíčových výkonnostních ukazatelů,“ konstatoval prezident výzkumné společnosti Brian James.
Agentura Reuters proto požádala Starbucks o poskytnutí relevantních údajů, které by podpořily její tiskové prohlášení. Byla však s odvoláním na důvěrnost dat odmítnuta. James pak Reuters sdělil, že podle jejich měření nelze závěry nezávislé YouGov, jež poukázaly na pokles vnímání značky ze strany spotřebitelů a snížení její hodnoty, doložit. Mluvčí YouGov pak agentuře Reuters zopakoval, že firma si za přesností svých údajů stojí.
(rek)