
Vrcholní firemní manažeři vidí největší příležitost k růstu ve vývoji nového produktu nebo služby. „Uvědomují si, že musí držet krok s nejnovějšími trendy, a proto ani rychlost technologických změn nevnímají jako hrozbu pro svůj byznys,“ uvedla PwC. Na růst na domácím trhu spoléhá 29 procent dotázaných ředitelů, pětina sází na růst na dosavadním zahraničním trhu a sedm procent věří v expanzi na nové trhy.
„Zdá se, že síla domácí ekonomiky dává generálním ředitelům jistotu, že jsou domácí trh schopni maximálně využít pro svůj růst. Inovace služeb a výrobků stále zůstává prioritou. Zaměření na domácí trh podporuje i fakt, že počet firem, které plánují zahraniční expanzi, se zmenšil téměř na polovinu,“ uvedl řídící partner PwC Jiří Moser. Z růstu české ekonomiky mají firmy obavy jen mírné. Zhruba 48 procent z nich věří, že ekonomika v Česku poroste ještě aspoň tři roky, uvedla firma.
Noční můra? Nedostatek kvalifikovaných pracovníků
Lídři firem se naopak v letošním roce nejvíc obávají nedostatku lidí s potřebnými znalostmi a dovednostmi, který může ohrozit jejich podnikání. „Dostupnost kvalifikovaných zaměstnanců je noční můrou pro 89 procent z nich,“ uvedla PwC. Na druhém místě je podle šetření nekvalitní a těžko uchopitelná legislativa a přílišná regulace, která na podnikatele klade značnou administrativní zátěž.
Devátý ročník Českého průzkumu názorů generálních ředitelů se uskutečnil během posledního loňského čtvrtletí na vzorku 141 vedoucích představitelů nejvýznamnějších společností působících na českém trhu.
(ČTK)