
Příjmy v divizi firemních letadel klesly o 14 procent, v divizi komerčních letadel o devět procent. V dopravní divizi, kam spadá výroba vlaků, příjmy naopak o 13 procent vzrostly.
Bombardier je nyní uprostřed pětiletého plánu reorganizace, jehož cílem je snížení nákladů a zvýšení marže. Firma musela přistoupit k reorganizaci kvůli několika letům masivních investic do nových letadel, kvůli kterým se v roce 2015 dostala na pokraj bankrotu.
Bombardier se loni v říjnu dohodl na prodeji kontrolního podílu ve výrobě tryskových letadel CSeries evropskému výrobci letecké techniky Airbus za jeden dolar.
Hrozba dovozních cel
Kanadskou firmu také vyšetřovala kvůli stížnosti výrobce letadel Boeing americká Komise pro mezinárodní obchod (ITC) a hrozilo, že uvalí na její letadla CSeries dovozní cla až 300 procent. ITC ale stížnost Boeingu nakonec odmítla.
Bombardier je předním světovým výrobcem dopravních řešení od regionálních a obchodních proudových letadel až po vybavení pro železniční dopravu. Výrobní závody má ve 28 zemích světa a zaměstnává více než 69 500 lidí. V České republice působí jeho vlaková divize Bombardier Transportation, která má výrobní závod v České Lípě. Veškerá produkce českolipské firmy směřuje do zahraničí.
(ČTK)