
Mastercard při vytváření své zvukové identity spolupracovala s řadou hudebníků, umělců a agentur, včetně Mikea Shinody z populární hudební skupiny Linkin Park, uvedla Mastercard v tiskové zprávě.
„Vytkli jsme si úkol vytvořit melodii Mastercard, která bude pro firmu typická, bude ji autenticky vystihovat a zároveň bude použitelná všude na světě a v libovolném hudebním žánru,“ uvedl generální ředitel Mastercard pro ČR, Slovensko a Rakousko Miroslav Lukeš.
Podle firmy si lze snadno zapamatovatelnou melodii jednoduše přizpůsobit různým hudebním žánrům i kulturám. Základ znělky potvrzující placení kartou bude globálně stejný. Používáním různých nástrojů, interpretací či temp lze znělku zahrát v rozličných stylech, od operního podání přes filmový soundtrack až po hravou variantu, a to včetně regionálních variací, dodala společnost.
V České republice bylo ke konci minulého roku podle Sdružení pro bankovní karty vydáno přes 11,8 milionu platebních karet, z nichž bylo více než 11 milionů bezkontaktních.
(ČTK)