
„Současná vyšší inflace však stojí zřejmě za tím, že co do preferencí již třetí čtvrtletí za sebou dominuje Barometru s 54% oblíbeností zlato. Lidé zkrátka stále hledají formu investice, která v jejich očích představuje jistotu a výnos nad hodnotu inflace,“ řekl Jiří Šedivý, tajemník Asociace českých stavebních spořitelen.
Druhou pozici v oblíbenosti spořicích a investičních produktů opět obsadilo stavební spoření, které se dlouhodobě s více než 50% oblíbeností drží na špici Barometru. V posledním čtvrtletí letošního roku dosáhlo 51% oblíbenosti.

Již tři čtvrtletí figurují v Barometru obliby spoření i kryptoměny. Po propadu oblíbenosti ve třetím čtvrtletí si tentokrát připsaly šest procentních bodů k dobru, což odpovídá letošnímu vývoji jejich kurzu. Nicméně stále platí, že Češi jsou k nim rezervovanější a dají na varování odborníků, že jde o velmi rizikový finanční nástroj.
Barometr obliby spoření pravidelně sleduje, kterou možnost ukládání nebo spoření peněz považují Češi za zvlášť zajímavou bez ohledu na to, jak sami v danou chvíli spoří. Barometr obliby spoření v posledním čtvrtletí letošního roku po předchozím poklesu opět vzrostl. Sílí tak důvěra Čechů ve spořicí produkty, což zřejmě souvisí s postupným růstem úrokových sazeb.
PSALI JSME: Barometr obliby spoření: Češi utíkají před inflací ke zlatu
(luk)