
Její schopnost prezentovat nové produkty spotřebitelům ve spojení s ekonomickou nejistotou v USA, prostě kolem toho udělat obrovský humbuk, přitáhla obrovský zájem zákazníků. A tak jen během uplynulého čtvrtletí Costco oznámila prodej zlata za víc než 100 milionů dolarů. Koupit si ho mohli jen lidé se členskou kartou a maximálně dva uncové slitky.
Jednotlivé slitky diskontního prodejce o váze jedné unce (31,1 gramu, pozn. aut.) jsou samozřejmě certifikované, balené pro maloobchod a nejde o žádného druholigového výrobce. Naposledy byl v nabídce zlatý slitek PAMP Suisse Lady Fortuna Veriscan.
A tyto slitky se obvykle vyprodají během několika hodin od chvíle, kdy se jejich prezentace objeví na internetu. Při spotové ceně 2 020,58 dolaru se prodávaly za 2 069,99 dolaru.
PSALI JSME: Hypermarket Costco začal prodávat zlaté cihly
„Tento druh dravé poptávky po zlatě není překvapující. Poslední dva roky jsme byli svědky nejrychlejšího cyklu zvyšování úrokových sazeb… několika masivních bankrotů bank… a nejhoršího roku v historii pro kombinované portfolio akcií a dluhopisů. Uprostřed této nejistoty chtějí drobní investoři bezpečného uchovatele hodnoty, který jim dává klid,“ píše investiční web.
To je také důvod, proč zlato nedávno dosáhlo nového historického maxima. Ale i přes tento úspěch zlata, zlaté akcie, tedy zlato v podobě cenných papírů, výrazně zaostávají. A ani to není nový problém. Papírové zlato se zřetelně oddělilo od fyzického zlata, když trh se zlatem prošel po finanční krizi v roce 2008 masivní transformací.
Po letech souladu zlata s akciemi, dluhopisy a dolarovými investicemi se zlato oddělilo a vzlétlo – fakticky se oddělilo od korporátního stáda, když lidé začali hledali bezpečné útočiště pro své těžce vydělané úspory. A to je hlavní důvod úspěchu řetězce Costco. A také důvod, proč kdysi dominantní burzovní hráči ztrácejí vliv na cenu zlata.
PSALI JSME: Humbuk kolem prodeje zlata vedle rohlíků
(rek)