
Šestibarevnou kostku, v jejímž skládání se pořádají soutěže, Rubik představil na počátku 80. let. „Navzdory vzniku mnoha nových hlavolamů a logických her zůstává Rubikova kostka jedním z nejoblíbenějších produktů ve své kategorii díky své schopnosti kombinovat zábavu s výzvou pro hráče všech věkových kategorií,“ řekla ČTK mluvčí e-shopu Alza Eliška Čeřovská. Od značky Rubik’s podle ní firma nabízí 20 různých produktů, jako je například Rubikův had. V porovnání s klasickou kostkou je ale o něj asi desetkrát nižší zájem, doplnila.
„Rubikův had je populární u mladších dětí, jelikož je jednodušší než Rubikova kostka a spíše jde o kreativní hračku než o hlavolam,“ uvedl Jan Hetych z internetového obchodu CubeMania.cz. V nabídce jsou podle něj i Rubikovy hodiny, které však mnoho lidí nezná, řekl. „Nyní jsou populární magnetické Rubikovy kostky, kde máte příjemný pocit z otáčení, protože strana příjemně dosedne do správné pozice,“ dodal Hetych.
Na e-shopu Mall.cz, který patří do polské skupiny Allegro, zájem o Rubikovu kostku výrazněji stoupl hlavně v době pandemie covidu-19. „Její popularitu registruje i (on-line tržiště) allegro.cz. Zde je v podkategorii ‚logické hry‘, která čítá přes 90.000 položek, zodpovědná za téměř každou desátou objednávku,“ uvedla za firmu Tereza Copers. Některé Rubikovy kostky podle ní složením vytvoří obrázek, například populárních fotbalistů nebo hrdinů z dílny Walta Disneyho.
K oblíbenějším hlavolamům v hračkářstvích Bambule patří také ježek v kleci, řekla ČTK marketingová ředitelka Jana Krčková. „Výraznější poptávka (po hlavolamech) je patrná již v měsíci srpnu s příchodem back to school, výrazně se pak zvyšuje ve vánoční sezoně, tedy v období říjen až prosinec,“ uvedla.
(ČTK)