
Průměrný kilometrový nájezd prodávaných vozů se zvýšil o šest procent. „V únoru mělo průměrné prodané auto na tachometru necelých 153.000 kilometrů, stáří 12 let a na svého kupce čekalo v průměru 60 dní, tedy o den méně než v lednu,“ uvedl generální ředitel Auresu Petr Vaněček.
Mezi prodanými vozy stále vedou naftové motorizace s podílem 54,7 procenta. Podíl elektromobilů zůstává na stejné úrovni, v únoru se jich prodalo 872 kusů, tedy 1,3 procenta všech prodaných vozů, podíl hybridů byl 1,7 procenta.
Podíl čínských ojetin byl 0,2 procenta, což odpovídá 142 kusům, z toho 115 prodaných aut připadá na MG, následovaly Dongfeng a BYD. „Podíl čínských značek je, až na dobře etablované MG, zatím ještě naprosto marginální, ale jednotlivé kusy se začínají objevovat i v našich autocentrech. Nabízíme například vozy MG, Dongfeng, BYD, Rising a SWM,“ uvedl Vaněček. „Možnosti expanze tamních značek do Evropy bedlivě sledujeme, čínský trh se stovkami různých modelů začíná být přehřátý, takže export do Evropy bude brzy na pořadu dne,“ dodal.
Nejprodávanější byla Škoda s podílem 25 procent, druhý skončil Volkswagen s 13 procenty a třetí Ford s 6,5 procenta. Nejprodávanějším modelem zůstává Škoda Octavia, která představuje 38 procent všech prodaných škodovek z druhé ruky a téměř deset procent celého sekundárního trhu. Druhá je Fabia.
Počet nabízených vozů v inzerci a autobazarech v únoru meziročně vzrostl o 4,5 procenta na 140.928 automobilů.
(ČTK)