
„Aktuálně je poptávka po cukrovinkách o 11 procent vyšší než loni, zatímco poptávka po hračkách zůstává na stejné úrovni jako před rokem,“ řekl ČTK ředitel komunikace v on-line srovnávači Heureka.cz Martin Žabka. Za posledních 30 dní podle něj zájem o oplatky stoupl o 31 procent, v případě sušenek o 28 procent a u čokolád o pět procent. Nárůst poptávky po müsli tyčinkách dosáhl 28 procent.
„Kakao a horká čokoláda zaznamenaly mírné zdražení o 15 procent, přesto je zájem oproti loňskému roku vyšší o 33 procent,“ řekl Žabka. Cena kakaa se letos více než zdvojnásobila. Způsobila to zejména špatná úroda v důležitých pěstitelských zemích západní Afriky.
K dalšímu zvýšení cen produktů z kakaa by mohlo dojít letos na podzim, řekla mluvčí on-line supermarketu Rohlík.cz Denisa Morgensteinová. Také podle ní se ale zatím zdražení do poptávky nepromítlo. Čokoláda patří k nejčastějším cukrovinkám, které zákazníci Rohlíku dětem na jejich den kupují. „Z dalších pozitivních trendů pozorujeme zvýšenou poptávku po kategorii hraček, které zákazníci čím dál více přihazují ke klasickému nákupu,“ uvedla. V týdnu okolo dne dětí tento nárůst činí necelých 20 procent, doplnila mluvčí.
„Na den dětí se převážně prodávají spíše menší impulsivní hračky, což vyplývá i z hodnoty průměrného nákupu,“ řekla ČTK marketingová ředitelka v hračkářstvích Bambule Jana Krčková. Rodiče podle ní utrácí kolem 550 korun. „Výběr hraček ke dni dětí se příliš nemění, na předních příčkách se pravidelně umisťují jarní novinky daného roku a stálice Lego,“ doplnila.
Mezinárodní den dětí je pro e-shop Alza nejdůležitějším obdobím první poloviny roku, řekla ČTK mluvčí Eliška Čeřovská. I podle ní rodiče kupují spíše levnější dárky, a to od 200 do 500 korun. „Vidíme ale nárůst prodejů i u dražších položek nad 2000 korun,“ dodala.
Zájem o produkty s vyšší cenou aktuálně eviduje také Datart. Například prodej přenosných reproduktorů stoupl za poslední dva týdny meziročně o 13 procent, v případě příslušenství pro playstation je nárůst 30procentní. „Lze předpokládat, že také tyto produkty se stávají zajímavými dárky na den dětí,“ uvedla mluvčí Petra Psotková.
I pět týdnů před dnem dětí nárůst zájmu o hračky pozoroval obchodní řetězec Tesco. „Nicméně nejvíce hraček zákazníci nakoupí až na den dětí, kdy se prodeje zdvojnásobí proti předešlému dni,“ řekla mluvčí Iva Pavlousková. Zájem je podle ní rovněž o venkovní skluzavky, trampolíny a dětské bazény.
(ČTK)