
Toyota se podle agenturních zdrojů domnívá, že peníze „nebyly efektivně využity na podporu sportovců a propagaci sportu“.
„S Toyotou máme dohodu až do olympijských her v Paříži v roce 2024,“ uvedl MOV. „Nadále úzce spolupracujeme na přípravách na Paříž a těšíme se, že se nám podaří tyto plány uskutečnit,“ dodal.
Automobilka už stáhla svou olympijskou reklamu v roce 2021, kdy se konaly olympijské hry v Tokiu posunuté kvůli pandemii covidu-19. Zdůvodnila to tehdy náladami v japonské veřejnosti, která byla proti konání her, jež se ale uskutečnily na naléhání MOV.
Výbor získává většinu svých příjmů z prodeje vysílacích práv (61 procent) a ze sponzoringu (30 procent). V posledním čtyřletém cyklu, který skončil hrami v Tokiu, měl MOV celkové příjmy 7,6 miliardy dolarů. Největších 15 sponzorů MOV zaplatilo v tomto období více než dvě miliardy dolarů. Podle agentury AP se očekává, že v příštím cyklu tato částka dosáhne tří miliard dolarů.
Německý týdeník Der Spiegel se domnívá, že MOV si po odstoupení Toyoty najde pro sponzoring jinou automobilku. Další hlavní sponzoři olympijských her jsou firmy AB InBev, Airbnb, Alibaba, Allianz, Atos, Bridgestone, Coca-Cola, Deloitte, Intel, Omega, Panasonic, P&G, Samsung a Visa.
(ČTK)