
Z nákupního oživení by měly těžit zejména restaurace, kde Mastercard předpokládá nárůst tržeb o 10,8 procenta. Vedle gastronomie očekává meziroční nárůst tržeb také u obchodů s oděvy o 3,9 procenta, elektronikou o 0,7 procenta a potravinami o 0,5 procenta. Naproti tomu prodejci šperků by se pole studie měli v Česku naopak připravit na meziroční pokles o 3,4 procenta.
„Naše poslední studie SpendingPulse očekává mezi spotřebiteli napříč Evropou opatrný optimismus, protože mnozí z nich si budou před vánočními svátky hlídat výdaje kvůli přetrvávající vysoké inflaci a nejistému ekonomickému prostředí. Dobrou zprávou pro firmy a podnikatele ale je, že stále existuje touha utrácet, a to především za vánoční dárky a v restauracích,“ uvedl ředitel rozvoje prodeje společnosti Mastercard pro ČR a Slovensko Martin Dolejš.
Studie Mastercard SpendingPulse se zaměřuje na nákupní chování v období od 1. listopadu do 24. prosince. Vyhodnocuje tržby v kamenných i on-line obchodech u všech typů plateb včetně hotovosti a šeků.
Mastercard je technologická společnost s celosvětovou působností v oboru zprostředkování plateb.
(ČTK)