
Ukázkovým příkladem podpory žen v podnikání podle studie je Izrael, který skočil ze čtvrtého místa v roce 2019 na první místo v roce 2020. Cílem Izraele je přitom do dvou let zdvojnásobit počet žen na pozici podnikatelek. Za jeho prvním místem v žebříčku stojí podle Mastercard velká podpora malých a středních podniků, v čemž se letos vyšplhal na první místo proti 42. místu v loňském roce. Podobný skok zaznamenalo Švýcarsko.
Na vysokých příčkách indexu se umístily i země s obecně nižší životní úrovní, jako jsou například Malajsie (26), Botswana (31), Mexiko (34) či Uruguay (35).
V kritériu pokroku v ekonomickém a profesním postavení žen jako podnikatelek, lídrů a profesionálů ČR skončila na 49. místě. Co se týká dostupnosti znalostních a finančních prostředků, bylo Česko 41. U faktorů podporujících podnikání se ČR umístila na 29. místě.
„Krize vždy odhalí nedokonalosti systémů a covid se o to řádně postaral. Byli jsme svědky šokujících rozdílů mezi muži a ženami, kterým ženy v byznysu čelí. Ale na rozdíl od jiných ekonomických krizí dal covid vládám, které se na to dostatečně zaměřily, příležitost k uskutečnění pozitivních změn,“ uvedla výkonná viceprezidentka pro globální spotřebitelské produkty a finanční začlenění Mastercard Sue Kelseyová.
Pořadí zemí: | |
1. | Izrael |
2. | USA |
3. | Švýcarsko |
4. | Nový Zéland |
5. | Polsko |
6. | Velká Británie |
7. | Kanada |
8. | Švédsko |
9. | Austrálie |
10. | Španělsko |
28. | Německo |
40. | Rumunsko |
45. | ČR |
58 | Bangladéš |
zdroj: Mastercard
(ČTK)