
Když bylo o několik let dříve vydáno jeho první čtyřstránkové číslo, přečetla si ho jen hrstka finančníků z londýnské City. Až právě charakteristická lososová barva papíru pomohla tomuto deníku, aby se stal doslova „biblí“ mnoha burzovních makléřů a dnes se počet čtenářů jeho tištěné verze odhaduje na 1,6 milionu lidí ve 140 zemích.
Důvodem, proč se Financial Times začaly tisknout na lososovém papíře, bylo, aby se odlišily od svého o něco staršího konkurenta Financial News, s nímž se ale nakonec v roce 1945 spojily. Periodikum je také jedním z mála listů, který prodá v zahraničí více výtisků než na domácím trhu. Denně se FT tiskne ve dvacítce měst světa a celkový náklad, který zahrnuje internetové předplatné a tištěné noviny, má přes šest set tisíc.
Několik let vydává FT i tři speciální mutace – pro USA, kontinentální Evropu a Asii a kromě angličtiny si lze FT přečíst i v čínštině. V roce 2015 se vlastníkem FT stala japonská společnost Nikkei, která jej koupila od britské vydavatelské skupiny Pearson.
(ČTK)