
The Information upozorňuje, že Amazon usiluje o kontrakt na cloudové služby pro Pentagon v objemu deseti miliard dolarů, který by měl být udělen v letošním roce.
Amazon lobboval v Kongresu a nejméně u deseti dalších federálních subjektů za širokou škálu témat, včetně cloudových služeb, soukromí, technologie rozpoznávání obličeje, imigrace, dronů i obchodu.
Google a Facebook vydaly v prvních třech měsících roku na lobbing každý 3,4 milionu dolarů, přičemž pro Facebook, který vyšetřuje Federální komise pro obchod, to byla druhá nejvyšší suma. Netflix na tyto účely vynaložil jen 200.000 dolarů a Twitter 420.000 USD, což je pro firmu rekord.
Z vysokých částek, které technologické firmy věnují na lobbování, je patrné, z jak velkých zdrojů mohou čerpat, aby v politicky znepřátelené atmosféře prosadily své zájmy, podotkl The Information.
Podle lednové zprávy určené úřadu předsedy amerického Senátu loni firmy Google, Amazon i Facebook vydaly na lobbing ve Washingtonu rekordní částky. Google 21 miliard dolarů, Amazon 14,2 miliardy a Facebook 13 miliard dolarů.
(ČTK)