
„Meziročně se dařilo navyšovat tržby ve všech skupinách obchodníků s výjimkou prodejců na stáncích a trzích. Dvouciferné meziroční přírůstky tržeb zaznamenaly prodejny počítačů a elektroniky, kosmetického a toaletního zboží, odívání a obuvi a tradičně internetové obchody,“ uvedl ekonom UniCredit Bank Jiří Pour.
Celý maloobchod se podle ekonoma ČSOB Petra Dufka zatím výrazně nikam neposunul s výjimkou internetových obchodníků. Ty podle něj už letos dosáhli více než pětinového nárůstu tržeb. Jáč doplnil, že růst o 14,5 procenta je v porovnání s ostatními formami prodeje nadprůměrný, navzdory vysoké srovnávací základně z loňského roku. On-line nákupy si podle hlavního ekonoma BH Securities Štěpáa Křečka oblíbili i starší lidé. Jsou podle něj zvyklí porovnávat nabídky v obchodech prostřednictvím nákupních letáků. Nově ceny srovnávají na internetu, řekl.
Ekonom Komerční banky Michal Brožka v dalších měsících předpokládá spíše pomalejší zvyšování tržeb v maloobchodu. „Tomu na začátku července napovídá i snížení spotřebitelské důvěry. Za celý rok naše prognóza počítá s růstem maloobchodu bez zahrnutí prodeje aut poblíž tří procent,“ uvedl. Raiffeisenbank počítá podle svého analytika Davida Vagenknechta s růstem za celý rok bez zohlednění automobilů okolo čtyř procent, včetně prodeje aut pak o 5,2 procenta.
(ČTK)