
„Prostřednictvím odkazu na uvedenou adresu má být veřejnost podvodně informována osobou vydávající se za pracovníka banky o existujícím riziku na běžném účtu klienta a dále o zřízení údajného ‚rezervního fondu u ČNB‘ s cílem přesvědčit klienta banky, aby provedl převod jeho prostředků na podvodný účet,“ uvedla centrální banka.
Současně doporučila, aby lidé u všech informačních sdělení, ať už telefonických či učiněných přes webové stránky či sociální sítě, vždy důkladně zkontrolovali identitu subjektu, od kterého informace pochází.
Policie i přes varování opakovaně řeší případy, kdy se podvodníkům podařilo z lidí vylákat peníze prostřednictvím podvodných telefonátů, textových zpráv či e-mailů. Často se vydávají za bankéře, doručovací společnosti, finanční úřad, Českou správu sociálního zabezpečení nebo další podobné instituce.
(ČTK)