
Vyšší využívání obsluhy a kontroly bankovního účtu pomocí mobilního telefonu zaznamenává GfK mezi mladšími lidmi a ve skupinách obyvatel s vyšším vzděláním a příjmem. „Vzhledem k rostoucímu počtu uživatelů smartphonů a také díky tomu, že již dospěla či dospívá generace narozená do ‚digitální reality‘, je tento vývoj pochopitelný.
Původní strach z využívání mobilních telefonů pro správu financí byl odsunut do pozadí uživatelskou přívětivostí této možnosti, která je důležitá zejména pro nejmladší generaci,“ uvedla Kristina Hanušová z GfK.
Uživatelů debetních karet přibývá v posledních letech podstatně pomaleji než dříve. Již v roce 2012 využívalo debetní kartu v české měně 74 procent lidí, do roku 2018 jejich podíl narostl jen o šest procentních bodů na včerejších 81 procent. Na tomto čísle mají značný a výrazně rostoucí podíl bezkontaktní karty. Zatímco v roce 2014 je mělo 39 procent lidí, na počátku roku 2018 to bylo už 69 procent.
Bezkontaktní technologie mají důvěru
„Je zjevné, že důvěra zákazníků v bezkontaktní technologie je vyšší než dříve, takže lze předpokládat, že jsou do budoucna připraveni posunout se ještě o krok dál a začít pro bezkontaktní platby více využívat i další typy nositelných zařízení, například mobilní telefony,“ upozornila Hanušová.
Využívání kreditních karet se dlouhodobě, jen s malými meziročními výkyvy, pohybuje okolo 15 procent. Nejčastěji je mají lidé mezi 30 a 49 lety. V této věkové skupině je více než dvacet procent jejich uživatelů, zatímco z lidí pod 30 let je využívá jen každý desátý.
Studie FMDS je studií bankovního trhu, která se uskutečňuje prostřednictvím sítě GfK ve všech zemích střední a východní Evropy včetně České republiky a Slovenska Sběr dat se děje čtyřikrát ročně na vzorku minimálně 1000 respondentů za jednu vlnu metodou osobního rozhovoru.
(ČTK)