
Nejvíce spotřebitelů s dluhem po splatnosti eviduje Solus v Ústeckém a Moravskoslezském kraji, odkud pochází téměř třetina všech osob s dluhem po splatnosti evidovaným v registru.
„Před deseti lety byl v registru fyzických osob Solus zapsán více než jeden milion spotřebitelů s dluhem po splatnosti. Dnes je to méně než polovina. Registry tak prokázaly, že velmi efektivně pomáhají členům sdružení poskytovat úvěry či jiné služby s odloženou splatností těm, kteří jsou ochotní své závazky plnit,“ uvedl tajemník sdružení Jan Stopka
Zápis v registru spotřebitele chrání před dalším neodpovědným zadlužením, ale také je motivuje k úhradě svých závazků po splatnosti. V souladu s odpovědným posouzením platební morálky a bonity klienta je pro ně totiž v okamžiku, kdy mají problémy se splácením svých aktuálních závazků, obtížné získat novou půjčku nebo službu, dodal Stopka.
Solus sdružuje zhruba 60 společností, které poskytují služby spotřebitelům ohledně bankovních úvěrů a stavebního spoření, nebankovních půjček, telekomunikačních služeb, distribuce energií, P2P půjček a v obchodu.
(ČTK)